۲ خرداد ۱۳۸۹

چگونه بچه ها را زورکی به راه راست هدایت می کنم

بعد از ماجرای تغییر پست و ضربه ی روحی روانی عجیبی که به ''آقای خانه ''سر این موضوع وارد آمد . آمدن مادرم به خانه ی ما برای یک ماه مهلک ترین ضربه ای است که ''آقای خانه ''را به زانو در آورده است .
بنابر این برنامه ریزی برای اوقات فراغت بچه ها به گردن من افتاده است او ترجیح می می دهد کمتر جلوی مادرم آفتابی شود و بیشتر از خانه جیم می شود .
 ''بیزقولک''  را برای دوره تابستان بردم مدرسه ی قرآن و اینها ثبت نامش کردم ( یک چیزی در مایه های دیر مغان است اینجا ) ! حسنش این است که از صبح علی الطلوع وقتی ما خانه نیستیم بلند نمی شود تلویزیون را روشن کند و تا بعد ازظهر هی قلط بزند و کانال عوض کند . بعد این بچه کمی روی اعصاب من رفته بود تازگی ها حرفهای بودار می زد برای آینده اش می ترسیدم می گفت : مامان به نظر من خدا کار خیلی وحشتناکی می کند  که همه اش ما را تحت نظر گرفته است . شاید کسی بخواهد کاری کند و دلش نخواهد خدا بداند .
برای ''بیز بیز'' هم نقشه هایی کشیده ام با مدیر همین ''دیر مغان ''صحبت کردم چون ''بیز بیز''  بزرگ شده است و دیگر نمی تواند برود اینجا درس قران بخواند و نقاشی و تاب بازی کند . عوضش برود آنجا کمک حال مربی باشد ضمن اینکه گفتم ; او آیروبیک و کاراته اش هم خوب است بخواهید مجانی آموزش می دهد 0
با خودم می گویم :شاید هم بتواند رقص عربی را که تازه کلاسش را تمام کرده تلفیق کند با کاراته یک چیز جدیدی از داخلش در بیاورد بیرون که ماحصلش با درس قرآن و حفظ حدیث باعث بشود این بچه ها در آینده سیاست مدار شوند آن هم از نوع ایرانی اش .
البته با مدیر مدرسه صحبت کرده ام تا هر ماه مبلغی پول به او بدهم او هم بدهد به ''بیز بیز'' به عنوان حق الزحمه تا مزه کار کردن و پول درآوردن را یاد بگیرد اما قرار گذاشتیم به او نگوید این پول را من داده ام او هم قبول کرد .
این ماجرای کار پولکی را به ''بیز بیز'' و آقای خانه که گفتم جفتشان فکشان یک ساعت آویزان بود . عاقبت ''بیز بیز'' گفت : مامان راستش را بگو می خواهی تابستان مرا خراب کنی و من را استعمار کنی . یکباره بیا دار قالی هم ببند توی خانه شبها هم بنشینم قالی بافی کنم بیکار نباشم .
واقعا بچه های این دوره و زمانه باهوش هستند به خدا هیچ به فکر خودم دار قالی نرسیده بود .


''من هم دارم سیاستمدار می شوم گویا منتهی از نوع ایرانی اش ''


.....................................................................................................................
Hassan گفت...


درست بنويسم

قلط اشتباه است

غلط درست است.

خارخاسک : درست تر این است که بنویسیم  "غلت " اما از آن جا که این هر دو واژه عربی هستند و غلط در اصطلاح عامیانه  اشتباه و نادرست معنی می شود . این است که کلمه ی اشتباه "قلط"    جایگزین واژه ی درست  "غلت" به معنای "گردیدن چیزی به دور خود "  شده است . به همین دلیل است که اکثر اساتید  این معنی قلط را به همان معنی غلط تعبیر کرده تا  ازاستنباط عام  از معنای غلط  جلوگیری شود.   .    

۱۰ نظر:

فرشید گفت...

تحمل آقای خانه کمه یا اینکه زبونم لال مادر شما غیر قابل تحمله.

نشريه الكترونيكي سه پنج گفت...

از شما دعوت مي شود كه شماره بيست وششم اين نشريه را ببينيد.البته اگر دوست داشتيد.مي توانيد ما را لينك كنيد.براي ما مطلب بفرستيد و باز هم ما را بخوانيد.[لبخند]

شاسوسا گفت...

جمله بیزقولک خیلی باحال بود.
بچه داریم جریانیه ها.

سحر گفت...

خیلی قشنگ می نویسین. کلی لذت بردم، ممنون.

پریزاد گفت...

والا چه عرض کنم که بچه های امروزی به محض به دنیا آمدن شش کلاس سواد دارند ... چگونه به راه راست هدایت کردنشان کار حضرت فیل است و البته کار خجسته ای برای شما :دی
موفق باشید ;)

Hassan گفت...

درست بنويسم
قلط اشتباه است
غلط درست است.

فرشید گفت...

امان از دست این بچه ها. هم باهوشن هم میتونن خیلی بد جنس باشن. میدونی که من یه دختر و یه پسر دارم دخترم هم سن بیز بیزه اما پسرم 6سالشه که همیشه با هم کل کل داریم و هر جا بتونیم همدیگرو میچلونیم.تو شرکتی که کار میکنم بالای دفتر یه سوئیت خیلی تمیز داریم واسه مهمونهای خارجی. چند روزی که از کره مهمون داریم و منم شبها پیشش میمونم. دیشب اومدم پائین تو دفتر یه زنگ به خونه بزنم. بعد صحبت با خانمم و دخترم گفتم گوشیو بده آرین. باورت نمیشه بعد سلام گفت بابا اون خانمه کیه اونجا صداش میاد. یعنی فکم چسبیده بود به زمین. اعتراف میکنم هیچوقت اینجوری گوشه رینگ گیر نکرده بودم. بهش میگم بچه ساعت 10 شبه اینجا کسی نیست که. میگه فکر کردی من کورم،(کر نه، کور) نمیشنوم صدای اون خانومه رو.
بعدش خانمم گوشیو گرفته میگه کی پیشته؟
حالا من با زنم مشکل ندارم چون هم منو میشناسه هم پسرشو ولی بدبختی این بود که مهمون داشتیم وهمه گوشاشون تیز شده بو که خانومه کیه.
پسرای مردم کار کرده باباشونو حاشا میکنن، بچه ما کار نکرده رو گردنمون میندازه.

خارخاسک هفت دنده گفت...

خدا به شما صبر بده !

فرشید گفت...

یه سر به این لینک بزن
http://www.1doost.com/View/PublicPost/ViewPost.php?PostId=1709

ساقی ب گفت...

غلت درسته بابا! از ریشه غلتیدن!

نوروزی دیگر

پول خوشبختی نمی می آورد

 غمگین نباشید و تلاش کنید به ادامه زندگی به خوشبین ترین حالت ممکن. زیرا برای غصه  خوردن در هر موقعیتی که فکرش را کنید سوژه مناسب پیدا می شود...