۱۴ اردیبهشت ۱۳۸۹

اندر فواید خوراندن ساندیس به بچه ها

من دیر به خانه می آیم و وقتی به خانه می رسم فرصت رسیدگی به درس و مشق بچه ها را ندارم این است که هر از چند گاهی معلمهایشان مرا مورد عطوفت قرار می دهند .
معلم "بیزقولک"  باز یک نامه ی چهل خطی برایم نوشته که  "بیزقولک"  دل به درس خواندن نمی دهد.
مشقهایش را نمی نویسد .
حاضر جواب است و کلا از هیچ چیز نمی ترسد .
لطفا دفتر دیکته اش را ببینید !
دفتر دیکته اش را می گیرم و نگاه می کنم . می بینم از یک صفحه دیکته ای که نوشته همه را به جز کلمات ربط  اشتباه  نوشته است .
سرش داد می زنم که : این چطور درس خواندن است . خجالت نمی کشی ؟ می خواهی بیسواد بمانی ؟
انتظار دارم  مثل کودکی های خودم سرش را بیاندازد پایین و خجالت بکشد و لب بپیچد و صدایش را به طرز محسوسی بلرزاند و گریه کند و تو دماغی قول بدهد که دیگر خوب درسش را بخواند و باعث افتخار ما باشد .
اما او صاف توی چشم من نگاه می کند و داد می کشد و پا به زمین می کوبد که : فکر کردی من نارحت نیستم خودت اگه هزار تا غلط داشتی بعد باهات اینطور برخورد می شد خوشت می اومد ؟ از وقتی دفترم را گرفته ام غصه خورده ام . بیز بیز به من خندیده است  و  من ناراحت شده ام ؟  فکر کردی تو تنها کسی هستی که از این موضوع رنج می برد . من هم رنج برده ام . حتی دیروز با اینکه می توانستم وقتی تو وبابا سر کار هستید سی دی "نمو"  را بگذارم و تماشا کنم اما اینکار را نکردم و بجایش "بیز بیز"  کارتونی که دوست داشت گذاشت  و من هم مجبور شدم همان را تماشا کنم .
معلوم است که من بعد از شنیدن  این  اعلامیه ی حقوق کودک  توسط او احساساتی می شوم و اشک توی چشمم جمع می شود و می گویم : کی به تو خندیده است ؟کی تو را مسخره کرده ؟ بی جا کرده هر کی اینکار را کرده . غصه نخور عزیزم عیبی ندارد با هم می نشینیم خوب درس می خوانیم .
( یعنی نوشتن مشقها وغلط دیکته هایش  را باید تا اطلاع ثانوی ادامه دهم . عیبی هم ندارد سالها دیگران برای من نوشتند . امروز من برای دیگران می نویسم . )
امیدم این است که خدا را شکر "بیز بیز"  درسش را خوب می خواند اما وقتی ورقه ی  امتحان " تاریخ"  و " مدنی"  و " بنویسیمش"  را می بینم . می فهمم او هم دارد یک جورهایی ریپ می زند  و در جواب  سوال "مدرس"  کیست و چه کرده است نوشته ؟ یکی از روحانیون آن زمان ! بوده که در صنعت نفت کار می کرده . و کمکهای زیادی به جامعه مسلمان نموده و زنان حجاب خود را از این مرد بزرگ دارند .

و در جواب هم خانواده ی "پژوهش"  نوشته " پژو 206 " .

هزار بار به آقای خانه گفته ام اینقدر ساندیس برای این بچه ها نخر  .
 بفرما این هم نتیجه اش .

۵ نظر:

حیاط خلوت گفت...

وبلاگتونو يكي از دوستام بهم معرفي كرد ديروز
امروز يه سري از نوشته هاتونو توي گودر خوندم

اين مطلب فوق العاده بود :))

خيلي از بيانيه دخترتون خنديدم
قلم دلنشيني داريد

فرشید گفت...

سلام
جسارتا میخواستم بدونم وبلاگana417.blogfa.com که قبلا به اسم خارخاسک هفت دنده نوشته میشد و الان فیلتر شده هم مطعلق به شما بود؟

استلا گفت...

خیلی باحالی ها...میدونستی؟

خارخاسک هفت دنده گفت...

به فرشید بله /

Mr.Moon گفت...

:)

نوروزی دیگر

پول خوشبختی نمی می آورد

 غمگین نباشید و تلاش کنید به ادامه زندگی به خوشبین ترین حالت ممکن. زیرا برای غصه  خوردن در هر موقعیتی که فکرش را کنید سوژه مناسب پیدا می شود...